perjantai 21. lokakuuta 2011

Koirapuistossa

Kohta jo 6 kk, aika menee niin nopeasti


Kaunis kuten aina

Torstaina alkoi syysloma ja tein pitkän metsälenkin Pepin, Noonan ja Bellan kanssa. Oli kyllä niin kaunis syksyinen päivä. :) Lenkin jälkeen Peppi lähti takaisin kotiin. Illalla huomasi selvästi että Noonalla oli ikävä, etsi Peppiä ja oli vähän levoton. ): Peppi ja Noona kyllä sopi niin hyvin yhteen.

Tänään aamupäivällä uskalsin taas mennä pihalle vähän reenaamaan. Harjoittelin keinua ja annoin keinun vähän liikkua, noin 5 cm. Noona ei reagoinut yhtään mutta Bella alkoi heti vähän hidastelemaan taas. Jonkun toiston jälkeen jopa Bella uskalsi juosta vauhdilla vaikka keinu vähän liikkuikin. :)
Noonan kanssa harjoittelin vähän eteenmenoa niin että itse en liikkunut paljonkaan, vähän varovasti pitää vielä ottaa. Heitin Noonan sisään ja lähdin tekemään lenkin Bellan kanssa kahestaan. :)

Päivällä päätin sitten lähteä koiratreffeille, Noonan kanssa, jotka pidettiin koirapuistossa. Pakko myöntää että oli ensimmäinen kerta kuin olin koirapuistossa oman koiran kanssa. En ole kova koirapuisto-fani, onhan se hyvä paikka jos ei pysty koiraa pitämään vapaana muualla, mutta omat koirat kun pystyy metsässä kulkemaan vapaana niin pysyn mielummin siellä. :) Paikalla oli ainoastaan isoja koiria kuten ajo-, metsästys- ja lintukoiria. Pari pentuakin saapui paikalle, mutta nekin oli jo aika isonkokoisia pentuja. Noona ei innostunut yhtään kaikki ryntäsi Noonan yli ja pentu alkoi jopa murisemaan muille koirille, joten olin siellä noin kymmenen minuuttia ja lähdin pois. Turha pelotella pentua joka muuten on sosiaalinen ja leikkii mielellään. Puiston vieressä oli iso jalkapallokenttä, joten treenasin tokoa noin kymmenen minuuttia. Oli kivasti häiriötä siinä vieressä kun muut koirat riehuivat. Pentu oli niin taitava taas kerran. Otin maahanmenoa, seuraamista, sivulle tuloa, pentu luoksetuloa ja vähän paikalla oloa. Kivasti toimii :)
Treenien jälkeen lähdin sitten kävelemään kotiin ja oli kiva tehdä lenkki kahdestaan Noonan kanssa. Yksi huono asia kuitenkin sattui kotimatkan varrella... Kävelin lähellä autotietä ja ihan yhtäkkiä pentu lähti oikein kunnolla paimentamaan autoa joka ajoi ohi, oikein rähjäsi ja kaikki. Voisi sanoa että onneksi itse säikähdin niin että ihan automaattisesti nappasin pennun niskasta kii ja ärisin oikein kunnolla samalla kuin pentu rähjäsi autolle. Myönnän että reagoin vähän liian voimakkaasti mutta pentu pelästyi niin että kotimatkan aikana ei edes uskaltanut katsoa ohi ajavia autoja vaan katsoi ihan toiseen suuntaan, ja hyvä niin. Mielummin niitä saa pelätä kuin jäädä alle. Möh! Jos joskus tekee sen uudestaan niin meinaan kyllä reagoida ihan samalla tavalla, koska sellaisia touhuja en siedä ja piste.

Voi vitsi mä olen ihan kujalla mitä mä meinaan tehdä lukion jälkeen. Olen pitkään haaveillut että lähtisin Ruotsiin opiskelemaan. Kaikki asiat oli niin hyvin suunniteltu mutta sitten... Äiti oli jo ihan messissä ja olin jo siinä vaiheessa että katselin asuntoja, olin yhteydessä yhden koulun kanssa ja olin ihan rakastunut yhteen ammattiin. Olin katsellut agility seuroja ja ihan kaikkea, yksi asia kuitenkin missassin. Ruotsissahan ei ole YO-kirjoitukset vaan päättötodistukset antavat pisteitä riippuen millainen keskiarvio sinulla on ja sitten pitää käydä tietty määrä kursseja riippuen ammatista. Toi viimeinen asia jäi minulta huomiomatta... Jos haluan opiskella "analytisk biomedicin" (sori en tiedä mitä se on suomeksi, ja sitä ei voi opiskella missään suomessa ruotsin kielellä) niin minun on pakko käydä kuusi fysiikan kurssia. Olen käynyt ainoastaan kaksi kurssia... lopetin koska olin sitä mieltä että saan paljon enemmän irti psykologiasta. Pääsykokeet on jo huhtikuussa, joten en mitenkään ehdi käydä neljä kurssia siinä ajassa. Haluan opiskella jotain liittyen biologiaa ja lääketiedettä, joten olen vähän katsellut että apteekkari voisi olla yksi mahdollisuus. Ja vaikka sen jälkeen voisi lähteä Ruotsiin ja toteuttaa unelmat...? Nyt ainakin on vahva tunne että voisin lähteä Turkuun opiskelemaan apteekkariksi ja sen jälkeen lähteä Ruotsiin. Helsinkiin en nyt haluaisi lähteä, en tiedä jotenkin ei miellytä. Liian lähellä kotoa, Turussa on niin paljon halvempaa että siellä on edes mahdollisuus saada kämppä missä saa ottaa koiran mukaan ja sitäpaitsi siellä on se oma kieli. Nojoo suunitelmat ehtivät vielä vaihtua tuhat kertaa ;)

Matka suunitelmat alkavat kans vähän selvitä, tai ainakin tiedän millaisen matkan haluaisin tehdä. Yritän vielä saada joku lähtemään matkaseuraksi. Haluaisin lähteä interreilaamaan eurooppaan. Mitä olen ajatellut niin reitti olisi suunnilleen tämä Espanja- Malaga- Madrid- Barcelona- Ranska- Marseille- Nice- Italia- Genua- Florens- Rooma- Bologna- Milano- Sveitsi- Zurich- joku pikkukylä missä sukulaiset asuvat- Bern- Ranska- Paris- Englanti- Lontoo. Katsellaan jos onnistun toteuttamaan suunnitelman ;)

1 kommentti:

  1. Wau, mikä merkintä! Hitsit, kun kiehtoisi tuo interreilaus! Itekin haluaisin lähteä, mutta oon vähän matkaseuran puutteessa luopunut suunnitelmasta ja sen sijaan säästänyt pentuun (jota en näillä näkymin saa). Toi kuulostaa kyllä mahtavalta!

    VastaaPoista