maanantai 8. elokuuta 2011

M niin kuin Möllikisat ja Mörkövaihe

Jaha päätin sitten osallistua Wiiman kanssa seuraan järjestämiin möllikisoihin. Kävi vähän niin kuin pelkäsin... koira oli yli-innokas ja ohjaaja tahmea kuin purkka. Hauskaa oli, aivan sairaan hauskaa juosta taas pitkästä aikaa. Lujaa mentiin mutta välillä iski mulle tökstöks hetkiä. :D No saan anteeks tän kerran, olen juossut Bellan kaa nyt viime aikoina ja onhan siitä vähän aikaa kunnes viimeks reenasin Wiiman kaa joten joo. Tyytyväinen olen, paitsi huomasin että olisin voinut pikkasen ohjata erilailla parissa kohdissa niin olisin ehkä onnistunut viemään koiran paremmin. Vitsi mulla on iloinen mieli nytten, oli aivan super ihanaa päästää vetämään kunnolla taas!

Bella sai pitää taukoa tänään, oli vielä vähän pokki oksentelun jälkeen. Noona olisi taas mielellään vetänyt vähän agia...
Noonan kanssa ollaan tehty lenkkejä kahdestaan nimittäin huomasin että pieni mörkövaihe on iskenyt. Yhtäkkiä saattaa kivi joka on ollut siinä nytten koko ajan olla pelottava jne. :D Pena on pikkasen hassu välillä.

Noonan kanssa reenataan aktiivisesti odottamista. Noona istuu nätisit jo jonkun matkan päästä minusta ja olen jo liittänyt hypyn siihen mukaan... kohtahan alkaa jo agitreenit Agility Akatemiassa!
Kontaktit menee jo suhteellisen hyvin. Olen siirtänyt yhden kontakti-alastulon sisään mun huoneeseen. Ja olen jo liittänyt piippausalustan kontaktin alastuloon joten siitä jatketaan eteenpäin.
Naurattaa aina kun reenaa tyttöjen kaa agia. Ensin menee Bellan kaa ja pitää suunnilleen hyppiä tasajalkaa että saa neidin edes pikkasen innostumaan, ja pari toistoa riittää jo ja sitten alkaa motivointi laskea. Sitten ottaa Noonan joka on täys vastakohta. Pitää itse olla täysin flegmaattinen ja rauhallinen, jos pikkurilli edes liikkuu niin koira jo reagoi siihen tai jos sanoo hyvä-sanan niin pentu lentää viisi metriä ilmaan ilosta... ja toi pena jaksais varmaan tohua niin kauan kunnes jalat pettäisi alta. Olen kuitenkin varovainen toistojen kaa, paljon en uskalla ottaa penan kaa koska alkaa helposti käydä yli kierroksilla. Bella menee nätisti sisään reenien jälkeen, Noonan joutuu kantamaan pois radalta...
Lenkillä ollaan myös reenattu luoksetuloa, jos pena jää jälkeen kutsun sitä luokse ja seison itse "tokoasennossa" ja lähden sen jälkeen pakoon. Vitsi toimii hyvin ja penalla on aivan mieletön vauhti ja tulee täysillä luokse.
Noonan mielestä on myös hauskaa loikkia kivien päälle joten olen tehnyt siitä tempun ja samalla reenaan myös odottamista, pitää nimittäin saada lupa poistua kiveltä.

Käytiin myös tohuamassa Bonon ja Didon takapihalla yks päivä. Noonalla oli kivaa, mutta on mulla aika säälittävä tyttö koska Bono voitti kyllä aika 6-0, ja Bono on 9 viikonen russelipentu...

Huomenna on luvassa Noonan seuraavat rokotukset. Tässä vielä vähän kuvia (Noonalla on ikää 3,5 kk, painaa 3,5 kg ja on noin 29-30 cm korkea).





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti